Mokyklų tobulinimo centro steigėja švietimo ekspertė Eglė Pranckūnienė (55 m.) šioje srityje dirba jau 25 metus. Ji įsitikinusi, kad jokios technologijos, nauji mokymo metodai ir politinės koncepcijos nėra ir nebus svarbesni už gyvą mokytojo ir mokinio ryšį.
Jau dešimtą kartą Finansų ministerija organizuoja geriausių Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų Lietuvoje projektų – „Europos burių“ – rinkimus ir apdovanojimus. ,,Europos burių“ rinkimais siekiama įvertinti ir visuomenei pristatyti didžiausią vertę žmogui, kraštui, visuomenei ir valstybei duodančius Europos Sąjungos fondų lėšomis finansuojamus projektus.
Įgyvendinant projektą „Lyderių laikas 3“ 2017 m. pabaigoje 15 Rytų Lietuvos savivaldybių atliktas švietimo darbuotojų profesinio kapitalo raiškos matavimo tyrimas. Trečiajame „Lyderių laiko“ etape dalyvauja 45 Lietuvos savivaldybės, suskirstytos į tris srautus. Tyrimas atliktas Alytaus miesto ir rajono, Birštono, Druskininkų, Elektrėnų, Kaišiadorių, Kalvarijos, Kauno miesto ir rajono, Kazlų Rūdos, Lazdijų, Marijampolės, Šalčininkų, Trakų ir Varėnos rajono savivaldybėse. „Švietimo naujienos“ kalbina projekto „Lyderių laikas 3“ tyrėjų komandos vadovę doc. dr. Jūratę Valuckienę, esančią projekte nuo pat jo kūrimo pradžios.
Jungtinės Karalystės švietimo ekspertė dr. Coleen Jackson pastebi, kad Lietuvos mokyklose vis dar vyrauja autokratinis vadovavimo stilius. Tačiau posūkis demokratiškesnių santykių link galėtų lemti geresnius mokinių egzaminų rezultatus. Su viešnia Viktorija Vitkauskaitė kalbėjosi apie lyderystės ir politikos įtaką šalies švietimui.
Lygiai prieš dešimt metų, 2008 m. vasario 28 d., Lietuvoje startavo unikali programa „Renkuosi mokyti!“, skirta pritraukti geriausius Lietuvos aukštųjų mokyklų absolventus tapti mokytojais šalies mokyklose. Per šį laikotarpį mokytojo darbą išbandė 118 jaunų žmonių, kurie dvejus metus dirbo 78 mokyklose visoje Lietuvoje ir pasiekė daugiau nei 26 tūkst. mokinių. Programos išsikelti tikslai aktualūs ir šiandien: padėti mokykloms atsinaujinti, mažinti mokytojų stygių šalyje ir kelti mokytojo profesijos prestižą.
Kovo 6 d. 15:00 val. Mokyklų tobulinimosi centre vyko Izraelio projekto MICHAEL pristatymas Lietuvos švietimo srities lyderiams, siekiantiems kiekvieno pedagogo ir mokinio sėkmės mokant ir mokantis.
Trumpai apie patį projektą.
Izraelio mokslininkų sukurtas MICHAEL metodas - praktinis paveikių priemonių rinkinys – taikomas mokyklose ir universitetuose Izraelyje, Nyderlanduose ir kitur pasaulyje, ir duodantis neįtikėtinai gerų rezultatų:
Rasos Baškienės pokalbis su švietimo eksperte Egle Pranckūniene, Mokyklų tobulinimosi centro steigėja.
Ar pasitikime žmonėmis, dirbančiais mokyklose? Ar mūsų švietimo sistema orientuota į žmones, ar į rodiklius? Apie tai
Kokia pagrindinė mokyklos funkcija – ar parengti visapusiškai harmoningą asmenybę, ar ruošti specialistus šalies ūkiui?
Nepriklausomybės pradžioje buvo kuriama švietimo vizija, siekusi paruošti visavertę asmenybę, atskleisti kiekvieno žmogaus potencialą, o darbo rinka niekada nebuvo pagrindinis vizijos kūrėjų tikslas. Europos Sąjungai – ekonominei sąjungai – rūpi tik tai, kiek švietimas ekonomiškai prisideda prie ūkio plėtros. Toks požiūris daro didelę įtaką ir mūsų švietimui. Todėl kyla daug prieštaravimų: turėdami humanistinę žmogaus asmenybės ugdymo sampratą su šūsniu naujausių dokumentų („Geros mokyklos koncepcija“ ir t. t.), turime ir realių sprendimų, kurie rodo, kad į švietimą žiūrima kaip į ūkio priedėlį.
Nacionalinis projektas „Lyderių laikas 3“ kviečia Lietuvos švietimo bendruomenę ir kitus neabejinguosius aktualiausiems švietimo klausimams svarstyti ir spręsti į švietimo lyderystės forumą. Vasario 28 d. – kovo 1 d. Socialinių mokslų kolegijoje (Kalvarijų g. 137E, Vilnius) forumo tema – „Lietuvos mokykla – atvira pasauliui“. Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio šviesoje kviečiame Jus kalbėtis apie mokyklą, gyvuojančią laisvoje šalyje, atvirą migruojančioms idėjoms, kultūroms, skirtingiems mokiniams ir jų šeimoms, socialiniams, kultūriniams iššūkiams, kuriamą ant demokratinių daugiatautės Lietuvos kultūros pamatų.
Prasidėjus naujiems metams, literatūros pažinimo projektas „Vaikų žemė“ tęsia kūrybinių skaitymų užsiėmimus Vilniaus m. 1-5 ir 7 klasių mokiniams. Skaitomi kūriniai įtraukti į pradinio ir pagrindinio ugdymo lietuvių kalbos bendrosios programos privalomos literatūros sąrašą.